Intro

Odi profanum vulgus et arceo


måndag 14 november 2011

Projekt Självutveckling, Fas 2- Check

Jaha..då sitter den där. Symbolen för Projekt Självutveckling. Som en markör, ett bosigill och ett statement, fullproppad med symbolik är min tatuering nu klar. Eller iaf klar just nu, det kan eventuellt tänkas bli färg framöver. Får se när den lagt sig och bleknat lite. Runt 16 timmar nål & bläck på 3 sittningar, utförd av en grym ung tjej, Jolina.

Glad, nöjd och tillfreds :) Självkänsla och självbild i balans..
Men så ska då naturligtvis huvudet jobba för egen maskin innan bläcket ens torkat...så små tvivel - och osäkerhetsfrön...
Vad är det som säger att jag är lugn och trygg i mig själv och i en ny och mer självsäker fas i mitt liv?
Jag kanske just nu genomgår värsta livskrisen..har starka identitetsproblem och känner mig osäker och vilsen överallt och därför måste manifestera min egen sköra identitetskris med starka symboliska markörer på min kropp?!? Hur var det där med identitet nu igen..vem är jag...vem var jag..vart är jag på väg och var hör jag hemma?!? Tyck om miiiiig!

Men så kom jag på en sak....Jag gjorde min första tatto för 13 år sedan, min andra för runt 6 år sen, och den här nu efter en hel del funderingar på motiv, storlek och läge. Jag älskar ju tatueringar! Det är levande konst på en dödlig kropp, som för mig står för olika faser och händelser i mitt liv, och är en källa till minnen och känslor :))
Den här är bara lite större, och det är nog det som känns lite läskigt.
Men eftersom jag är så pass krass, pragmatisk och morbid ibland, och därför ser Den bleka dödens minut runt hörnen så skulle det ändå inte vara någon större fara om jag får lite panik då å då..memento mori om du minns ;)
Så här är det att vara mig ibland..ambivalent till sådan ringa grad att välja mellan vesuvio och calzone kan vara ett svårt beslut.
Du kan väl säga att den är fin iaf, efter allt jobb jag har haft med att fundera på den...snåljåp;)


3 kommentarer:

  1. Strålande idé att lägga ner tokigheterna i en text än att låsa in i den nog så över övertänkande boetten;)

    Svårt att greppa helheten på taa2n så här på bild dock, men enligt beskrivning och motivering + bild så passar de som en indian i en kanot;)

    SvaraRadera
  2. Den ser bra ut :o) skönt att binda en sådan symbolik i sin tatuering, att den inte bara är ett motiv som "vilket som helst".

    SvaraRadera
  3. Ahh..kommentarer. Jag syyns, alltså finns jag! :)) Me like.
    Takkar! De mest framträdande symbolerna är bläck+fjäder, som står för kunskap och utv. Fåglarna som bryts upp ur fjädern är frihet, och frihet gillar jag. A´et står för Ateism, men även mitt namns första bokstav, och står för självkänsla, självmedvetenhet och religiöst avståndstagande.
    Åsså texten då såklart ..Odi profanum vulgus et arceo:)

    SvaraRadera