Intro

Odi profanum vulgus et arceo


tisdag 18 oktober 2011

Är det pretantiöst att blogga om man är en helt vanlig typ?

Säg vad du menar, och mena det du säger.  Åsikter är viktiga, och att vi har friheten att uttrycka dessa öppet är bra. Men desto viktigare är att de ofta vädras, reflekteras och ifrågasätts. Att med jämna mellanrum fundera över Varför du tycker som du gör, gör att dina åsikter genomgår hälsosamma revideringar och uppdateringar.
Jag tycker mycket, ofta och om det mesta. Ibland vet jag vad jag talar om, och ibland tycker jag kanske mer på känsla. Ibland retar sig folk på det jag säger, och ibland kanske jag även medvetet retas.
Mitt motto kan nog vara "Provokation för reaktion, och nyttig reflexion"
Mina tankar med denna blogg är oklara, men det lutar åt att den kommer att i första hand fungera som en ventil för mig själv, lite som en dagbok, fast öppen, vilket förtar halva syftet med en sådan.
I och med att den är just offentlig får jag lov att lägga på ett lager självcencur, men jag strävar ändå efter en ärlig och öppen dialog (alt. monolog om jag är den ende läsaren;)
Vi får se helt enkelt.
Jag älskar att skriva och att tycka, så väl mött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar