Intro

Odi profanum vulgus et arceo


lördag 14 januari 2012

Lev som du lär, gör som du predikar?

Tänk så lätt det är att sitta och tycka en massa saker. Att sitta i sin koja och smygmuttra och gnälla om ditt och datt :)
Själv är jag Fröken Expert på sånt.
Vi måste rädda miljön, kämpa för jämställdhet, värna om djurens välfärd, tänk över ditt konsumtionsmönster och bla bla blaaaa.
Man vad hjälper allt snack om det inte är någon verkstad. Vad kan jag faktiskt GÖRA för att förändra det jag tror på? Jag har några medlemskap i diverser föreningar som ex.WWF, jag är en driven sopsorterare och återvinnare. Jag handlar ekologiskt och närproducerat så ofta ekonomin tillåter och jag försööööker tänka på vilka klädkedjor jag sponsrar med min shopping, så att exempelvis barnarbetare inte ska vara inblandade. Mycket mer än så är det inte.
Fast å andra sidan, det är ju nånting iallafall :)
Alla kan bidra med något positivt.
Och som reklamen på tv går "om du bara vill göra en enda sak för miljön, så är det att slopa jätteräkan som är den enskillt största miljöboven i matväg" :)
Tjolahopp Tjolahej!

1 kommentar: